Här är jag, jag är bra

I Sverige får man inte vara bra. man får inte vara bättre än någon annan. man får inte vara speciell och man får absolut inte tycka att man är något utav det själv. 
 
så många gånger har jag velat vara som alla andra, velat se ut som alla andra. så många gånger har jag fått komplex för alla möjliga saker bara för att de ser annorlunda. 
 
de saker jag oftast intalar mig själv att det är fel på är:
 
min haka - som är obefintlig i profil och får mig att se ut som tintin
mina händer - som är så "stora"
min smilegrop - eller snarare smilestreck som skär av mitt ansikte när jag ler
mitt extremt raka leende
min rumpa - den är "för liten"
mina bröst - de är "för stora"
 
men hallå ärligt talat. vad vore jag utan dessa saker? är de inte just det här som gör mig till just mig? här sitter jag och trycker ner mig själv genom att säga saker jag tycker illa om med mig själv. saker jag inte kan ändra på. varför? vem är det som säger att dessa saker är dåliga? varför kan det inte vara fint med liten haka, stora händer, rakt smile, liten röv och stora bröst? vem har rätt att säga att jag ser ut på fel sätt? 
 
jag vill inte längre trycka ner mig själv på grund utav att jag inte borde tycka om mig själv. jag vill tycka att jag är bra och det tänker jag att göra. 
 
det här är jag. det är inget fel på mig. jag är bra. helt jävla sjukt bra precis som jag är
 
 
kan inte du också berätta om hur bra du är i din blogg? krossa jantelagen och visa världen hur bra du är! kommentera gärna med en länk till din blogg när du skiter i jantelagen på din blogg! 


sjukt bra inlägg! Ska också göra ett liknande inlägg snart. (om hur bra jag är.. haha) Om du har lust gör jag gärna ett bloglovin/blogkeen byte :) kram!

Svar: tack! vad roligt! oj, använder knappt bloglovin alls dock så det skulle nog inte ge dig så mycket. men läser gärna ditt inlägg sen! kram!
Victoria

2014-04-08 | 18:53:37

här skiter jag i jantelagen! :D

http://josefineeeks.blogg.se/

Svar: WOHOO!! go josefine! du är så jävla bra! :D
Victoria

2014-04-08 | 18:57:51

Skitbra skrivet! Jag har också bloggat om något liknande, kolla gärna in! :)

http://meygans.blogg.se/

Svar: har läst! så himla bra, du är så fin!!
Victoria

2014-04-08 | 20:25:24

Här skiter jag i jantelagen!

http://sweetmoment.blo.gg/2014/april/har-ar-jag-jag-ar-bra.html#comment

Förövrigt är du väldigt vacker och det du skriver är så himla bra!

Svar: så himla kul att du vill hylla dig själv! värmer! tack så mycket för att du sprider detta vidare! och tack så mycket, det är du också, tack rack tack :)
Victoria

2014-04-27 | 11:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback