Sjung gospel 2014

skrev alltså precis nyss ett låååångt inlägg om vår resa till stockholm med det publicerades med rätt rubrik och en heeeelt annan text... nu är allt borta men ska försöka gör aom det men skyll inte om texten suger haha, trött jag blir.. 
 
jaja, hur som helst. i lördags åkte som sagt jag tillsammans med min kor till stockholm för att delta i ett event som kallas för "sjung gospel 2014". dit kommer körer och enskilda sångare från hela landet för att sjunga gospel tillsammans. vi blev dryga 1000 personer!
 
vi började öva klockan 9 på morgonen i konserthuset i stockholm och vi åkte inte hemmåt igen för ens ungefär 9 på kvällen.
 
det var en otroligt häftig upplevelse som jag är så glad över att jag fått uppleva, trots att jag var helt slut när vi åkte hemmåt. gospel är verkligen en ansträngande musikstil som kräver mycket energi! (detta syntes speciellt på de duktiga dirigenter vi hade, som verkligen tog det här med att använda hela kroppen på allvar, se filmen nedan. men de hjälpte verkligen, de var väldigt duktiga och tydliga. får man öcr 1000 personer att göra samma sak med hjälp av instruktioner genom sin egen kropp är det ju ganska lyckat).
 
lägger upp lite bilder så att ni ska få något slags grepp om hur många vi var. får be om ursäkt för de icke estetiskt tilltalande mobilkamerabilderna och klottret på dem med min vackra hanstil, haha! försöker bara visa lite, haha.
 
På bilden över och bilden nedan står jag på scen och blickar ut över publik och läktare. 
 
 det här är den enda filmen som jag hittintils kunnat hitta. inte min favorit av alla låtar men ni kanske kan få ett litet hum om hur stort allt lät.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback